~Mobbning kan leda till självmord~

Hej alla kära läsare! Igår på Fredan i skolan talade vi om mobbning (varför mobbar man? Till vad kan det leda till?Vad finns det för mobbning?), och ville ta saken fram hit! Det finns ju alla möjliga sätt att mobba men en av dom är NÄTMOBBNING! I sso tror jag inte att det finns direkt nån "MOBBNING" men det vet jag att några blir RETADE i sso (till och med jag har blivit!)! Vi fick höra om en 15 åring flicka från USA...det var faktiskt inte så roligt att höra men jag berättar åt er! Det var en flicka vid 15 år alltså, och hon hade blivit mobbad ganska länge! Till slut hängde hon sig och lämnade en självmords-brev där det stod något (minns inte vad!). Och varför blev hon mobbad då? FÖR MOBBARNA HADE BLIVIT SVARTSJUKA ÅT HENNE NÄR HON HADE DEJTA EN KILLE -.-.
Vrf detta är helt galet:
1. DOMET HAR INTE KOMMIT OCH DET HÄNDE ÅR 2012
2. Mobbarna får inget riktigt "straff"
3. Flickan mådde dåligt
4. Mobbarnas föreldrar blev inte arga
5. MAN GJORDE INGET ÅT SAKEN NÄR HON BLEV MOBBAD!
6. Mobbarna (var två flickor) och dom får inte komma in till ett bra univärsitet men såklart doms jäkla föräldrar betalar fler jurister åt dom -.-!
7. Flickan var jätte ung...
8. TÄNK PÅ HENNES FÖRÄLDRAR :'(
9. INGET DOM PÅ 2 ÅR -.-
10. ASSÅ FAEN MOBBNING BORT GENAST!
(Kan säkert hålla på med det där till evigheter men nu ska vi fortsätta)...
Jag tycker att man borde få mera "straff" av att man har leda nån till självmord! Och mobbarna SA till henne att HÄNG DIG SJÄLV! ASSÅ HUR KAN DET VARA SÅ DUMMA MÄNNISKOR I VÅR PLANET?!?!
Vad vi i sso kan göra då? Hmmm....jag tycker att vi borde vara trevliga mot alla och inte säga fula ord elr såra nån ;').
Hoppas ni gilla inlägget!

Kommentarer
Postat av: kira silvergarden

amanda todd var en av dom som tog självmord av unga personer

2014-03-13 @ 18:47:22
URL: http://kirasilvergarden.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0