~Before you start a war, you better know what you fighting for~

Detta sak skulle jag idag vilja ta fram...utan krig skulle vi inte vara ett skilt land...nu när vi alla är skilt land eller har självstyre behöver vi inte kriga mera...rätt? Ja, men såklart är det länder som har ännu krig men VARFÖR? Vad är det för idé att gå starta ett krig utan nån orsak? Jaa...nu är det visst krig med Ryssland och Ukraina...Ryssland vill inte göra ngt med EU och ukraina vill! Och det har dött över 200 människor eftersom ryssarna har skickat såldater (stav -.-) till ukraina! C'MON! SKAFFA ETT LIV? Detta påverkar också på vår säkerthet i grannländerna (själv bor jag i finland). Och just nu är jag orolig över min jätte nära vän som bor i ukraina! Hon flyttade dit för ett år sedan och jag var verkligen less över det...nu är jag ännu mera less för det när jag vet vad det händer just nu i hela Ukraina! Jag hoppas verkligen att hon mår bra! Sen har vi två killar vi vår klass som ska flytta dit på sommaren ungefär...jag vill verkligen att dom inte flyttar dit justnu när det är (NÄSTAN) krig på gång :_:...jag är emot på krig och hoppas att ni med!
(inspiration från min kära Avi <3)
///Wii :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0